Prof. dr. Camelia Gavrila, sefa Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ) Iasi, a tinut sa prezinte, in raportul privind "Starea invatamantului preuniversitar iesean", doua dintre aspectele negative ce tin de sistem. Prima este legata de numarul elevilor care abandoneaza cursurile, a celor care lipsesc si a repetentilor, iar cea de-a doua vizeaza nereguli administrative precum neconvocarea Consiliilor de Administratie sau lipsa cadrelor didactice de la ore. Astfel, comisiile care au pornit in inspectii la unitati din: Fantanele, Focuri, Larga Jijia, Movileni, Voinesti si Dagata au constatat faptul ca numerosi profesori nu erau prezenti la activitate. "In urma inspectiilor noastre si a verificarilor neanuntate facute de inspectorii nostri s-a observat ca in aceste unitati de invatamant exista probleme ce tin de autosuficienta, delasare si absenta a cadrelor didactice de la ore, chiar si in situatiile in care aveau loc simularile examenelor nationale. Au fost date avertismente, iar echipele noastre vor continua controalele, aceasta fiind cea mai buna metoda pentru a remedia problemele existente", a declarat inspectorul general. De asemenea, 500 de copii au renuntat la cursuri in anul scolar 2012 - 2013, iar peste 4.000 sunt in situatii de repetentie din cauza starii financiare, a familiilor dezorganizate sau din cauza lipsei de comunicare intre parinti si diriginte, profesori si conducerea scolilor.
Prof. dr. Camelia Gavrila, sefa Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ) Iasi, a tinut sa prezinte, in raportul privind "Starea invatamantului preuniversitar iesean", doua dintre aspectele negative ce tin de sistem. Prima este legata de numarul elevilor care abandoneaza cursurile, a celor care lipsesc si a repetentilor, iar cea de-a doua vizeaza nereguli administrative precum neconvocarea Consiliilor de Administratie sau lipsa cadrelor didactice de la ore. Astfel, comisiile