Cele 10 milioane de tone de porumb ale recoltei din această toamnă generează deja blocaje în porturile locale, iar camioanele au ajuns să staţioneze la cozi şi câteva zile pentru a livra marfa, a spus vineri la ZF Live Bogdan Stoian, directorul naţional de vânzări al grupului de agrobusiness Comfert Bacău.
„Porumbul este recoltat în salturi din cauza vremii capricioase. Principala problemă este aglomerarea spaţiilor de depozitare şi a traderilor care preiau producţia. Transportatorii au ajuns adevărate silozuri pe roţi, nu se descarcă aşa cum ar trebui, durează câteva zile şi apar blocaje. Sunt mari aglomerări în zonele portuare“, a explicat Stoian, responsabil de vânzările Comfert, un business de 130 mil. euro anul trecut din distribuţia de îngrăşăminte, pesticide, seminţe şi motorină pentru agricultură.
Dificultăţile din principalele puncte de livrare a producţiei de porumb vin în contextul în care fermierii vor strânge în această toamnă 10 milioane de tone de porumb, în creştere cu 85% faţă de sezonul anterior, o cantitate aproape de vârfurile istorice.
În primele luni de la încheierea recoltării, piaţa porumbului este inundată de marfă, iar camioanele şi vagoanele de tren se îndreaptă către principalele porturi pentru a o trimite ulterior la export. O bună parte a cantităţilor ajung în portul Constanţa, dar exporturi se fac şi din Calafat, Brăila, Galaţi sau Tulcea. Continuarea pe ZFCorporate
Cele 10 milioane de tone de porumb ale recoltei din această toamnă generează deja blocaje în porturile locale, iar camioanele au ajuns să staţioneze la cozi şi câteva zile pentru a livra marfa, a spus vineri la ZF Live Bogdan Stoian, directorul naţional de vânzări al grupului de agrobusiness Comfert Bacău.
„Porumbul este recoltat în salturi din cauza vremii capricioase. Principala probl