YouTube Music Day, primul eveniment YouTube dedicat industriei muzicale din România, se desfăşoară vineri, în Bucureşti, la The Ark, şi a debutat cu o conferinţă de presă sub forma unui talk show cu reprezentanţi ai caselor de discuri. Astfel, Dan Popi, de la Cat Music, şi Cătălin Muraru, de la Roton, au vorbit despre cât de important este YouTube pentru promovarea unui artist. Conferinţa de presă a fost moderată de Bogdana Butnar, Industry Manager Google România.
De asemenea, la eveniment au participat Dan Bulucea, Country Manager Google România, şi Maciej Sojka, Head of Video Partnership CEE.
În conferinţă, Dan Bulucea a precizat că 70% din ceea ce se urmăreşte pe YouTube este muzică, astfel că platforma online este un bun mijloc de promovare.
În ceea ce priveşte modul în care YouTube poate ajuta un artist să devină cunoscut peste hotare şi să umple stadioane în alte ţări, Cătălin Muraru, reprezentatul Roton, a precizat că platforma poate ajuta la acest lucru în "mai multe forme". "O dată până a ajunge ca piesa să fie promovată de o reţea profesională şi a doua oară reprezintă un parametru, un indicator destul de obiectiv în ceea ce priveşte penetrarea pieţei. Pe aceste două criterii ajută", a spus Cătălin Muraru.
Dan Popi a declarat că, prin intermediul YouTube a putut cunoaşte "atât poveşti de succes, cât şi poveşti de mai puţin succes". Reprezentantul Cat Music a oferit şi exemple în acest sens. "Alex Mica are o piesă care se numeşte «Dalinda» şi are cam 50 de milioane de view-uri şi, deşi este clar că piesa este virală şi s-a dus singură, nu am reuşit să fac nimic cu ea, n-a vrut nimeni s-o licenţieze. Cred că, deşi nu mi-au spus, percepţia a fost «este prea etnică» sau, în limbaj românesc, «este o manea ordinară». Nu e o manea ordinară, este o piesă care efectiv se consumă şi totuşi n-a reuşit să treacă de lumea nouă şi să intre î