O groapă apreciabilă a apărut în asfaltul Podului Vidin-Calafat. Conform site-ului bulgar novinite.com, carosabilul a fost cârpit discret cu ciment în weekend, iar traficul dintre România şi Bulgaria nu a fost afectat. Podul a fost asfaltat în aprilie 2013 şi dat în folosinţă la mijlocul lui iunie.
„Problema este mai mare decât gaura”, susţine media bulgară, precizând că în urma ploilor din ultima săptămână apa a pătruns în compartimentul din beton de sub pod, în care sunt instalate cabluri de comunicaţii. Angajaţii de la Agenţia pentru Infrastructură Rutieră au examinat pagubele vineri. Altă verificare extinsă a instalaţiei urmează să fie efectuată ulterior, iar la ea vor participa experţi din cadrul Institutului Central pentru Tehnologia Drumurilor, Norme şi Standarde Naţionale şi Europene. Experţii urmează să evalueze starea podului şi să stabilească ce anume a provocat această pagubă, la doar câteva luni după ce a fost hidroizolat şi asfaltat.
În aprilie, înainte de lansarea acestui al doilea pod între Bulgaria şi România, o gaură a blocat traficul rutier pe Podul Ruse-Giurgiu, a cărui construcţie a fost finalizată în 1954.
Podul Vidin-Calafat face parte din Coridorul paneuropean de transport IV. Valoarea totală a proiectului a fost de 282 milioane de euro, dintre care 106 milioane de euro au fost fonduri europene, restul sumei provenind din finanţări la nivel naţional din cele două ţări vecine şi investiţii private. Proiectul a fost demarat la sfârşitul anilor '90, dar a fost amânat în mai multe rânduri. Investiţia urmează să fie amortizată în 12-15 ani, potrivit autorităţilor bulgare. Podul are 1,8 kilometri lungime şi patru benzi rutiere, cale ferată, piste pentru pietoni şi biciclete.
O groapă apreciabilă a apărut în asfaltul Podului Vidin-Calafat. Conform site-ului bulgar novinite.com, carosabilul a fost cârpit discret cu ciment în w