Stilul de condus, anvelopele, combustibilul utilizat alături de tehnologiile utilizate de automobil pot reduce semnificativ consumul de combustibil, chiar şi în condiţiile de trafic din România, este de părere pilotul de raliu Claudiu David.
Piloţii Andreea Belinde şi Claudiu David au traversat România de la Est la Vest pe ruta Bucureşti-Constanţa-Bucureşti-Arad-Bucureşti, parcurgând o distanţă de 1.550 km la bordul unui BMW 520d xDrive, cu un consum mediu de 4,0 litri/100 km. La sfârşitul testului maşina încă mai afişa o autonomie de aproape 170 km, ceea ce înseamnă că teoretic se putea parcurge o distanşă de peste 1.700 km.
„Viteza medie obţinută pe traseul Bucureşti-Arad şi retur, pe Valea Oltului, a fost de 70-71 km/h, iar viteza optimă pentru maşină, unde consumul era cel mai mic, a fostde 87 km/h. Din cauza condiţiilor meteo de pe traseu, cu ceaţă şi ploaie, consumul obţinut pe anumite porţiuni a fost cu 0,4 litri/100 km peste cel estimat iniţial”, a spus Claudiu David.
Având în vedere faptul că BMW anunţă pentru modelul 520d xDrive cu transmisie automată un consum mediu de 4,9 litri/100 km şi unul extraurban de 4,4 litri/100 km, pentru a coborî sub pragul de 4 litri/100 km pilotul Claudiu David a apelat la o serie de „trucuri”.
„Nu am oprit motorul decât atunci când a trebuit să aşteptăm în coloană din cauza unui accident. Dacă opream, acest lucru însemna o creştere a consumului, deoarece un motor rece consumă mai mult. De asemenea, am utilizat anvelope cu rezistenţă redusă la înaintare, din clasa A de eficienţă, Goodyear Grip Performance cu o presiune de 3 atmosfere, adică valoarea maximă admisă de constructor, combustibil de calitate şi am rulat fără a porni sistemul de aer condiţionat, care ar fi crescut consumul”. De asemenea, pilotul de raliuri a aplicat şi o metodă specială de a conduce – nu a utilizat tempomatu