Vânzarea a 51% din acţiunile pe care le deţine Ministerul Transporturile la CFR Marfă pare să fie o sarcină mult prea grea pentru Guvernul Ponta. Sursa: AGERPRES
Astăzi se va decide soarta CFR Marfă. Compania poate să îşi găsească un nou patron, în persoana lui Gruia Stoica, sau procedura de privatizare va fi reluată. Aceasta, deoarece Ministerul Transporturilor (MT) nu a gestionat cum ar fi trebuit întreaga procedură.
Practic, funcţionarii MT au modificat din mers regulile privatizării, unele decizii favorizându-l pe Stoica. Acum, însă, au uitat să coreleze termenul de plată din hotărârea de Guvern care stă la baza privatizării CFR Marfă cu cel din contractul de vânzare. Aşa se face că astăzi fie Gruia Stoica plăteşte restul de 170 de milioane de euro, fie privatizarea eşuează, potrivit ministrului de resort, Ramona Mănescu. Aceasta a adăugat că termenul de plată este precizat şi în documentele care vor sta la baza unui nou acord cu FMI.
În plus, ministrul pune responsabilitatea unui eventual eşec al privatizării în seama secretarului de stat Cristian Ghibu, care s-a ocupat de procedură încă din vremea în care MT era condus de Relu Fenechiu. "Este datoria domnului Ghibu să gestioneze acest proces de privatizare în favoarea statului român", a declarat Mănescu. Practic, Ghibu trebuie să decidă azi ce se va întâmpla cu CFR Marfă.
Are banii, dar nu plăteşte
Gruia Stoica spune că are suma necesară, dar că nu va face plata până când comisia de privatizare nu va dovedi că şi-a îndeplinit obligaţiile. "Dacă intri într-un supermarket, nu dai banii la intrare şi abia apoi te duci la raft să alegi marfa. Eu aveam obligaţiile mele, pe care le-am îndeplinit, ei pe ale lor: să obţină avizul băncilor pentru schimbarea acţionariatului şi să facă conversia datoriilor în acţiuni. Fără acordul creditorilor nu se poate face transferul", a declarat Gruia Sto