O groapă mare a apărut în carosabil pe Podul Vidin-Calafat care asigură legătura peste Dunăre între Bulgaria şi România, după ce podul a fost asfaltat în aprilie şi dat în folosinţă la mijlocul lui iunie, relatează site-ul bulgar Novinite.com.
Groapa este asupată "temporar" cu ciment în loc de asfalt, potrivit site-ului, care citează ziarul bulgar 24 Ceasa, fără alte precizări în acest sens.
"Problema este mai mare decât gaura", scrie publicaţia bulgară, precizând că în urma ploilor din ultima săptămână apa a pătruns în compartimentul din beton de sub pod, în care sunt instalate cabluri de comunicaţii.
Angajaţi de la Agenţia pentru Instrastructură Rutieră au examinat pagubele vineri. Altă verificare extinsă a instalaţiei urmează să fie efectuată, la care vor participa experţi din cadrul Institutului Central pentru Tehnologia Drumurilor, Norme şi Standarde Naţionale şi Europene, potrivit site-ului. Ei urmează să evalueze starea podului şi să stabilească ce anume a provocat această pagubă, la doar câteva luni după ce a fost hidroizolat şi asfaltat.
În aprilie, înainte de lansarea acestui al doilea pod între Bulgaria şi România, o gaură a blocat traficul rutier pe Podul Ruse-Giurgiu, a cărui construcţie a fost finalizată în 1954.
Podul Vidin-Calafat face parte din Coridorul paneuropean de transport IV. Valoarea totală a proiectului a fost de 282 milioane de euro, dintre care 106 milioane de euro au fost fonduri europene, restul sumei provenind din finanţări la nivel naţional din cele două ţări vecine şi investiţii private. Proiectul a fost demarat la sfârşitul anilor '90, dar a fost amânat în mai multe rânduri.
Potrivit unor estimări, peste 415.000 de vehicule vor traversa podul în primul an de operare - 186.000 de autoturisme, 20.000 de autobuze, 209.000 de camioane - şi 4.745 de trenuri - 730 de pasageri şi 4.015 de marfă. Num