NumÂrul mare de programe de internship şi training dezvoltate în ultimii ani de companiile străine intrate pe piaţa locală îi determină pe studenţii şi absolvenţii români să prefere joburile din multinaţionale în detrimentul celor scoase la concurs de companiile medii şi mici româneşti, este de părere Andreea Tănăsoaica, masterandă a Academiei de Studii Economice din Bucureşti (ASE).
„Studenţii preferă multinaţionalele pentru că acolo sunt cele mai multe oportunităţi. Cele româneşti angajează mai puţin în prezent şi, în acelaşi timp, oferă şi mai puţine oportunităţi pentru studenţii care nu au experienţă. Primul lucru care ţi se cere într-o companie medie este experienţa, criteriu greu de îndeplinit dacă nici organizaţiile unde poţi acumula această experienţă nu dezvoltă suficiente programe de internhip“, a spus Andreea Tănăsoiaca, prezentă săptămâna trecută la emisiunea ZF Live, difuzată zilnic, în intervalul 12.00-13.00. Andreea este implicată în prezent într-un program de internship derulat de compania cu activităţi în industria bunurilor de larg consum nealimentare P&G România.
În opinia sa, programele organizate de multinaţionale pentru tinerii studenţi şi absolvenţi îi ajută mai mult pe aceştia să evolueze din punct de vedere profesional. Prin urmare, majoritatea acestor organizaţii au ales în ultimii ani să scoată la concurs mai multe poziţii în cadrul acestor programe de instruire decât posturi de tip entry-level. Continuarea pe ZFCorporate
NumÂrul mare de programe de internship şi training dezvoltate în ultimii ani de companiile străine intrate pe piaţa locală îi determină pe studenţii şi absolvenţii români să prefere joburile din multinaţionale în detrimentul celor scoase la concurs de companiile medii şi mici româneşti, este de părere Andreea Tănăsoaica, masterandă a Academiei de Studii Economice din Bucureşti (ASE