Un gest surprinzator vine dinspre un realizator al TVR, institutie ai caror angajati nu iau de obicei pozitii publice in chestiuni de interes national.
Astfel, Eugenia Voda, realizatoarea emisiunii “Profesionistii” de la TVR, a trimis o scrisoare deschisa Consilului National al Audiovizualului, intitulata „De ce e
Eugenia Voda isi exprima dezaprobarea, prin acest document, in legatura cu campaniile mediatice si de publicitate desfasurate in audiovizualul romanesc de compania RMGC, promotoarea contestatului proiect de la Rosia Montana. Realizatoarea TVR solicita CNA „stoparea imediata si totala a reclamelor legate de Rosia Montana”.
Redam in continuare documentul integral trimis de Eugenia Voda catre CNA:
Scrisoare deschisă către Consiliul Naţional al Audiovizualului
Am citit că pe marginea subiectului Rosia Montană s-au strîns la CNA, în ultimele luni, în jur de 2000 (două mii!) de „sesizări, plîngeri, reclamaţii”. Şi totuşi, incredibil, acest subiect major, de interes naţional, nu a încăput pînă acum pe ordinea de zi a nici unei şedinţe a dumneavoastră. Prin prezenta scrisoare deschisă – pe care o puteţi înregistra şi ca pe o „plîngere deschisă” – solicit membrilor CNA stoparea imediată şi totală a reclamelor legate de Roşia Montană, care au invadat audiovizualul românesc.
Aceste reclame contravin dispoziţiilor legale privind informarea corectă a publicului. Pînă şi la reclamele unor medicamente care se eliberează fără reţetă, privitorul e avertizat obligatoriu: „Citiţi cu atenţie prospectul”. Pe cînd la reclamele aşa-zisului „minerit modern”, nu! El e „BUN PENTRU ROMÂNIA”, se repetă în diverse feluri, pe mai toate canalele, în neştire, însoţit de somaţia „Spune Da mineritului!”, ca într-un fel de referendum privat, al unui stat în stat! Iar pe internet, de