Noul Cod Rutier, prin care autoritatile vor sa impuna noi amenzi usturatoare pentru soferi, s-a impotmolit in birocratia demna de Cartea Recordurilor. Autoritatile si-au dat seama, printre altele, ca nu pot impune suspendarea carnetului auto pentru soferii care nu isi platesc amenzile pentru simplul motiv ca nu au cum sa controleze cine le-a platit sau nu.
Exista un proverb romanesc care spune ca socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ. Cam asa poate fi descrisa, in esenta, situatia in care se afla autoritatile.
De trei sedinte incoace, premierul Victor Ponta incearca sa promoveze in Guvern noul Cod Rutier despre care spune ca va disciplina foarte mult soferii.
Amenzile de zeci de ori mai mari decat in actuala legislatie ar urma sa fie argumentul principal pentru care soferii sa circule regulamentar, cu 50 km/ora prin miile de sate intinse de-a lungul drumurilor asa-zise europene.
Vineri, intr-o reuniune extrem de incinsa cu ministrii Administratiei si Internelor si seful Politiei, Ponta le-a dat ultimatum sa rezolve mica-mare problema cu care se confrunta noua legislatie – ca sa iei carnetul unui sofer care nu isi achita amenzile, ar trebui sa stii in termen de 30 de zile daca si-a platit sau nu amenda.
Cum statul, in anul de gratie 2013, nu are inca o baza de date interconectata, este aproape imposibil sa afle aceste date.
Solutia vehiculata de premier, infiintarea unui cont unic in care soferii sa plateasca amenzile este imposibil de pus in practica in absenta unui software care sa gestioneze zecile de mii de amenzi, perioadele de gratie si baza de date cu soferii sanctionati contraventional.
Bineinteles ca, pana la urma, se va gasi o solutie, probabil pentru cateva milioane de euro, bani pe care, cel putin in acest moment, statul nu ii are. In plus, implementarea ac