După venirea crizei, buzunarele mai uşoare şi proiectele noi tot mai puţine au provocat adevărate lupte pe preţ în construcţii. Pe segmentul de lacuri şi vopsele, care spre deosebire de alte industrii beneficiază şi de aportul lucrărilor de renovare, unii jucătorii profeţesc apariţia unui nou tip de client, mai informat, pentru care contează şi randamentul produsului achiziţionat, scrie revista BUSINESS CONSTRUCT.
Piaţa lacurilor, vopselelor şi tencuielilor decorative a crescut cu 3-5% în volum, dar a scăzut cu 2-4% în valoare în primele opt luni din acest an, comparativ cu perioada similară a anului trecut, potrivit datelor companiei de cercetare InterBiz research & consulting.
„Pe piaţa vopselelor s-a remarcat accentuarea concurenţei pe segmentul inferior de preţ, iar reţelele de bricolaj au contribuit la acest trend prin prisma extinderii mărcilor private de vopsele. Tencuielile decorative au avut cea mai slabă evoluţie în primele opt luni ale anului 2013, înregistrând o scădere de aproximativ 15% din cauza încetinirii programului de reabilitare termică a blocurilor de locuinţe“, arată reprezentanţii companiei de cercetare.
Dragoş Militaru, directorul general executiv al grupului Fabryo - Atlas Paints, afirmă că pe piaţă se observă o dinamică interesantă a unor jucători din categorii de produse complementare, care investesc în piaţa vopselelor.
„Consumatorii devin treptat mai informaţi şi calitatea produselor devine mai relevantă decât preţul de la raft. Majoritatea competitorilor care au mizat doar pe preţ, în detrimentul calităţii produselor, au probleme serioase să reziste în continuare. Românii au început să înţeleagă că preţul trebuie corelat cu randamentul produsului (suprafaţa acoperită) şi calitatea acestuia (durabilitate, culoare, uşurinţă în aplicare, compatibilitatea cu alte produse de finisaj)“, spune reprezentantu