Să-i vezi pe cei mai importanţi oameni de afaceri din port aşteptând cu orele o doamnă e mare lucru. Gabriel Comănescu, Sorin Greavu, Viorel Panait, Cornel Idu şi alţi patroni, care administrează afaceri de peste un miliard de euro, au fost puşi în această situaţie. Cea pe care o aşteptau era Ramona Mănescu, ministrul liberal al Transporturilor, care a vizitat vineri portul Constanţa.
Prima vizită a acesteia în Constanţa, în calitate de ministru, a fost importantă pentru că portul stă pe un butoi de pulbere. Patru parlamentari PSD de Constanţa au depus un proiect de lege prin care cer pachetul majoritar de acţiuni ale Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, de la minister la autorităţile locale. Cu alte cuvinte, echipa Mazăre vrea controlul portului. Agenţii economici din port se opun. ”Portul Constanţa trebuie să aparţină 100% statului”, spune Gabriel Comănescu, de la Upetrom, prima firmă înfiinţată în România după 1989, şi Grup Servicii Petroliere.
PNL nu cedează
Aşteptarea patronilor din port a dat roade. S-au întâlnit în cele din urmă cu ministrul şi i-au spus care sunt probleme cu care se confruntă: problema concesiunilor, a consiliului de administraţie, managementul defectuos, contractele de închiriere, dezvoltarea generală, remorcajul, pilotajul. ”Supărările sunt foarte mari şi pentru că trenează aceste probeleme de foarte mult timp. Nu sunt probleme care au apărut luna trecută, sunt probleme mult mai vechi şi sigur că frustrarea este foarte mare şi urgenţa rezolvării lor e foarte mare ca atare”, spune ministrul. Cel mai tare îi doare însă posibila schimbare de acţionar majoritar, şi faptul că vor să aibă un cuvânt de spus în dezvoltarea afacerilor de aici. Viorel Panait, preşedintele Organizaţiei Operatorul Portuar, spune că Portul Constanţa, potrivit legii, este domeniu public al statului. ”În ceea ce priveşte adm