Cei care, în primăvară, au ieşit buimăciţi din scandalul numirilor la vârful Parchetului Public, cei care nu au înţeles de ce se bat diferite voci ale Puterii pe un procuror sau pe altul, de ce ţin cu dinţii de numele unuia sau al altuia, de ce nu se fac publice criteriile după care au fost aleşi oamenii doriţi a conduce, pentru următorii trei ani, Parchetul Public, primsec acum răspuns şi chei de citire a ceea ce s-a întâmplat atunci, o dată cu “Scandalul Papici”. 1. Numirea unora nu a ţinut doar de dorinţa Puterii de a avea controlul dosarelor de corupţie. 2. Alegând oameni controversaţi sau decredibilizaţi în astfel de funcţii, Puterea deţine mai bine controlul asupra lor. Avem acum o dovadă elocventă că subjugare a Justiţiei politicului.
Pentru reamintire, ignorând Regulamentul de ordine interioară al DNA – care impune solicitarea recomandării şefului DNA pentru delegarea unor procurori pe funcţii de conducere – , procurorul general al României, Tiberiu Niţu, a decis, în 2 octombrie, încetarea delegării procurorului Lucian Papici, şef al Secţiei I din DNA, şi a adjunctului acestuia, Mariana Alexandru, în locul lor fiind delegaţi procurorii Iuliana Bendeac, ca şef de secţie, şi Viorel Cerbu. Decizia a avut în vedere doar faptul că ministrul Justiţiei a transmis CSM propunerile de numire în funcţii de conducere la DNA. Abia după-amiaza, Tiberiu Niţu a informat DNA, prin fax, că delegarea lui Lucian Papici ca şef al Secţiei I din DNA încetează cu 2 octombrie. Asta, deşi tot Tiberiu Niţu dispusese, în 23 septembrie, delegarea aceluiaşi procuror pe aceeaşi funcţie. Vineri - după un imens scandal mediatic, după ce câteva sute de oameni protestaseră în faţa DNA faţă de acest act de imixtiune în treburile Justiţiei, făcut de Victor Ponta, cu sprijinul procurorului general Tiberiu Niţu şi al ministrului Robert Cazanciuc, după ce Inspecţia Judiciară a CSM a