O mare parte dintre utilizatorii sistemelor e-payment (41%) care şi-au pierdut banii ca urmare a fraudelor financiare cibernetice nu au reuşit să-şi mai recupereze paguba, potrivit studiului global Kaspersky Consumer Security Risks, realizat de către B2B International şi Kaspersky Lab.
Cercetarea arată că numai 45% dintre utilizatorii care au fost victime ale fraudelor online şi-au primit toţi banii înapoi, în timp ce alţi 14% au recuperat o parte a banilor furaţi. Din păcate, restul de 41% nu au mai primit nimic. De asemenea, o treime dintre victime au făcut plângeri către autorităţile în drept pentru a încerca să rezolve problema fraudei, iar în 17% dintre cazuri banii au dispărut în timpul sesiunilor de e-banking, în timp ce 13% dintre victime erau clienţi ai magazinelor online.
Pe de altă parte, studiul B2B International relevă faptul că magazinele online şi băncile returnează banii clienţilor în proporţie mai mare decât sistemele de e-payment, într-un raport de 15% la 12%.
Numai unul din zece repondenţi au fost destul de norocoşi încât să îşi primească toţi banii înapoi.
În vederea contracarării fraudelor online, Kaspersky Lab a dezvoltat tehnologia unică Safe Money pentru a proteja computerele de atacurile financiare. Safe Money reprezintă un set de mecanisme de protecţie de înaltă clasă care sunt activate automat atunci când utilizatorii desfăşoară operaţiuni de online banking sau plăţi online.
Kaspersky Lab este cel mai mare producător privat de soluţii de securitate endpoint din lume, fiind inclus în topul primilor patru producători de soluţii pentru protecţie endpoint la nivel mondial.
Pe parcursul celor 15 ani de existenţă, compania a rămas o companie inovatoare în domeniul securităţii informatice şi oferă suite de protecţie IT pentru utilizatori individuali, SMB şi companii ma