In opinia lui Emil Deliu, exista o presiune constanta asupra reducerilor costurilor de achizitie, fapt care se observa si in discutiile cu clientii companiei, care sunt atenti la fiecare cheltuiala, oricat de mica ar fi aceasta.
“Pentru noi, mentinerea rezultatelor financiare pe un trend ascendent si a portofoliului de clienti a insemnat eforturi mai mari in 2013. Am crescut volumul produselor vandute cu aproximativ 12-13% si am pierdut aproximativ 6% la profitabilitate. In ciuda acestor dificultati, raportat la perioada ianuarie-septembrie 2013, cifra de afaceri a inregistrat o crestere de aproximativ 6%”, a afirmat Deliu.
Pentru anul acesta Austral estimeaza un avans usor al cifrei de afaceri, pana la 10,3 mil. euro, in timp ce profitabilitatea se va situa in jurul a 6-7%.
In cazul companiilor din Romania bugetul mediu alocat per angajat pentru produse de birotica si papetarie este de circa 50 de euro pe an, de 3 pana la de 4 ori mai putin decat media europeana.
“Cuvintele cheie ale acestei perioade au fost: prudenta, taieri de bugete si atentie crescuta in privinta cheltuielilor, aspecte care s-au resimtit acut in relatia cu clientii nostrii care erau dispusi sa migreze catre concurenta cu mai multa usurinta si sa renunte la calitate in favoarea pretului. Pe de alta parte, vorbim despre un client mult mai educat care are acces la surse variate de informatii si care acceseaza aceste surse pentru a le folosi in negocieri”, completeaza Deliu.
De asemenea, o alta tendinta observata a fost migrarea treptata a consumatorilor catre mediul online. In acest context, cifra de afaceri a magazinului online al Austral, lansat in urma cu 3 ani, a crescut in 2013 cu 57% fata de anul trecut si genereaza profit.
Pentru perioada urmatoare, obiectivele companiei merg in directia majorarii cifrei de afaceri si a cotei de piata, respectiv mentinerea