Vânzarea a 51% din acţiunile pe care le deţine Ministerul Transporturile la CFR Marfă pare să fie o sarcină mult prea grea pentru Guvernul Ponta. Reprezentanții GFR sunt așteptați la discuții cu Comisia de privatizare, condusă de Cristian Ghibu. Sursa: AGERPRES
Astăzi se va decide soarta CFR Marfă. Compania poate să îşi găsească un nou patron, în persoana lui Gruia Stoica, sau procedura de privatizare va fi reluată. Aceasta, deoarece Ministerul Transporturilor (MT) nu a gestionat cum ar fi trebuit întreaga procedură.
Membrii Comisiei de privatizare a CFR Marfă din cadrul Ministerului Transporturilor, condusă de secretarul de stat Cristian Ghibu, vor discuta astăzi cu reprezentanții Grup Feroviar Român (GFR), au declarat pentru EvZ surse din cadrul MT. Tema discuțiilor va fi modul în care va putea fi finalizată tranzacția prin care pachetul majoritar de acțiuni al CFR Marfă să fie transferat de la MT la GFR, companie patronată de Gruia Stoica.
Deocamdată, reprezentanții GFR nu au ajuns la sediul MT.
Eșec programat
Practic, funcţionarii MT au modificat din mers regulile privatizării, unele decizii favorizându-l pe Stoica. Acum, însă, au uitat să coreleze termenul de plată din hotărârea de Guvern care stă la baza privatizării CFR Marfă cu cel din contractul de vânzare. Aşa se face că astăzi fie Gruia Stoica plăteşte restul de 170 de milioane de euro, fie privatizarea eşuează, potrivit ministrului de resort, Ramona Mănescu. Aceasta a adăugat că termenul de plată este precizat şi în documentele care vor sta la baza unui nou acord cu FMI.
În plus, ministrul pune responsabilitatea unui eventual eşec al privatizării în seama secretarului de stat Cristian Ghibu, care s-a ocupat de procedură încă din vremea în care MT era condus de Relu Fenechiu. "Este datoria domnului Ghibu să gestioneze acest proces de privatizare în