Traficul greu din Turda urmează să fie scos printr-un drum de 5,3 km, prin Tureni – Mărtineşti – Comşeşti. Studiul de fezabilitate este în lucru.
O legătură din DN1, pe la Mărtineşti - Comşeşti ar urma să fie lipită de Autostrada Transilvania (A3) în zona km 21, în vederea scoaterii traficului greu din municipiul Turda. În lungime de 5,3 km, acest drum ar urma să fie finanţat din Fondul European pentru Dezvoltare Regională (FEDR).
În mai multe rânduri s-a pus problema creării unor noi deschideri pe A3, pe tronsonul Gilău - Câmpia Turzii. Şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj, Eugen Cecan, afirmă că o importanţă majoră o va avea legătura din Drumul Naţional nr. 1, prin Tureni - Mărtineşti - Comşeşti, care va asigura o descongestionare a traficului din municipiul Turda. „Tot traficul de tranzit din Turda va putea fi preluat pe DN 1, prin intermediul aceastei legături pe care intenţionăm să o realizăm prin FEDR", a spus Cecan.
El a precizat că se lucrează la studiul de fezabilitate şi că nu sunt vizate costuri foarte mari, pentru cei peste 5 km de drum. „Sunt implicate şi câteva exproprieri, foarte puţine, în zona Comşeşti. Chiar credem că va merita efortul, având în vedere că tot traficul greu care tranzitează în prezent oraşul Turda va putea fi deviat pe acest drum, că vorbim despre maşini care vin sau merg spre Cluj, Bistriţa ori Oradea. De pe DN 1 până la intrarea pe centura Vâlcele - Apahida mai sunt doar 2 km de parcurs", a declarat şeful DRDP. Lucrările ar urma să se finalizeze până în 2015, iar avantajul este că în proiect sunt implicate şi două drumuri judeţene care vor fi reabilitate.
Proiectul Autostrada Transilvania, de 415 km, reprezintă o magistrală rutieră cu patru benzi, lăţimea platformei de 26 m, partea carosabilă cu două benzi pe sens cu o lăţime de 15 m, 300 de poduri, pasaje şi viaducte pe a