Grupul Hornbach Holding AG, deţinătorul Hornbach, unul dintre principalii retaileri locali de materiale de construcţii şi grădinărit, a revenit pe creştere în prima jumătate a anului fiscal 2013/2014 (perioada 1 martie – 31 august 2013). În primele şase luni ale anului fiscal, cifra vânzărilor consolidate a crescut cu 1,8%, ajungând la 1,83 miliarde de euro (2012/2013: 1,79 miliarde de euro).
Creşterea de 6,8% a vânzărilor, înregistrată în cel de-al doilea trimestru, a compensat scăderea de 2,9% înregistrată în primul trimestru, pe fondul condiţiilor meteo nefavorabile. Profitul înainte de dobânzi şi taxe (EBIT) a crescut în mod disproporţionat în comparaţie cu vânzările din trimestrul al doilea. Astfel, grupul Hornbach a recuperat aproximativ 40% din deficitul înregistrat în primul trimestru, având un profit înainte de dobânzi şi taxe (EBIT) de 138,3 milioane euro în primul semestru, comparativ cu cel înregistrat în prima jumătate a anului trecut – 153,2 milioane de euro.
„Având în vedere vremea rece din primăvară, ceea ce am obţinut în primul semestru nu poate sub nicio formă să fie catalogat drept un rezultat demn de luat în seamă. În ceea ce priveşte vânzările, nu doar că am recuperat terenul pierdut, dar am reuşit chiar să depăşim cifrele din anul precedent. Datorăm acest lucru în primul rând magazinelor noastre de pe teritoriul Germaniei, care au devansat încă o dată competiţia şi au câştigat o cotă de piaţă şi mai mare”, a declarat Albrecht Hornbach, Preşedintele Consiliului de Administraţie al Hornbach Holding AG.
Magazinele Hornbach din Germania au înregistrat o majorare a vânzărilor cu 7,7% în cel de-al doilea trimestru al anului fiscal 2013/2014, creşterea înregistrată în primul trimestru fiind de 0,7%. Mulţumită faptului că se concentrează constant pe proiectele pentru clienţi, Hornbach a beneficiat încă o dată de o creştere a cere