La inceputul acestei luni, Wal-Mart a anuntat sfarsitul parteneriatului cu indienii de la Bharti Enterprises, decizie care suspenda pentru moment toate planurile ambitioase ale retailerului american de a deschide sute de magazine pe tot teritoriului Indiei. In anuntul oficial, Scott Price, seful Wal-Mart Asia, a motivat decizia prin “conditii nefavorabile pentru investitii”.
Cu toate acestea, intr-un interviu acordat Associated Press, Price s-a exprimat mult mai direct, invocand ca problema faptul ca autoritatile indiene impun retailerilor straini ca 30% din marfa pe care o comercializeaza in magazine sa provina de la producatori locali mici si medii.
De asemenea, Price nu a mentionat faptul ca Wal-Mart este anchetat de autoritatile din India pentru o posibila incalcare a regulilor privind investitiile in industria de retail.
In plus, Wal-Mart nu a gasit momentan cheia pentru a intra pe piata din Rusia. Americanii au analizat timp de sase ani o posibila achizitie a unui jucator local care ar fi putut facilita expansiunea din punct de vedere cultural si birocratic. Wal-Mart a pierdut pariul in 2010, cand a fost pe punctul de a cumpara lantul de discount Kopeyka. Ulterior, compania a inchis biroul din Moscova.
Nici Germania sau Coreea de Sud nu au magazine Wal-Mart pe teritoriul lor. Dupa ce a deschis cateva locatii in ambele tari, retailerul le-a inchis in anul 2006. Motivul? Germanilor nu le-a placut modul in care angajatii Wal-Mart se ocupau de cumparaturile lor in momentul in care plateau la casa. De exemplu, barbatii aveau impresia ca angajatii de sex masculin flirtau zambind prea mult.
Pe de alta parte, in Coreea de Sud Wal-Mart a gresit concentrandu-se pe strategiile de marketing pe care le aplica pe piata americana: vindeau de la electronice pana la imbracaminte uitand de fapt ca sud coreenii vin in magazinele mari pentru mancare s