Vânzarea companiei CFR Marfă s-a transformat într-un eşec, generat în special de proasta organizare a Ministerului Transporturilor.
După eşecul Oltchim, Executivul va mai adauga o bilă neagră la capitolul privatizări: CFR Marfă. Deciziile luate de reprezentanţii Ministerului Transporturilor (MT), responsabili de această privatizare, privind schimbarea din mers a regulilor jocului l-au făcut pe preşedintele Traian Băsescu să spună că DNA ar putea să se autosesizeze în acest caz. Până la închiderea ediţiei, investitorul nu a plătit banii pentru CFR Marfă.
Condiţii cheie, neîndeplinite
Astfel, termenul-limită până la care Grup Feroviar Român (GFR) trebuia să plătească pentru acţiunile CFR Marfă a expirat ieri. Reprezentanţii GFR au refuzat să facă plata invocând faptul că statul nu şi-a îndeplinit obligaţiile asumate. E vorba de două condiţii. Una se referă la conversia în acţiuni a datoriilor CFR Marfă către bugetul de stat, estimate la circa 400 de milioane de euro. Numai că până ieri aceste acţiuni nu fuseseră incluse în capitalul social al operatorului de stat, au declarat reprezentanţi ai investitorului. În replică, Ministerul Transporturilor ne-a declarat doar că s-a realizat conversia datoriilor în acţiuni. A doua condiţie este legată de faptul că MT nu ar fi reuşit să obţină acordul băncilor care au oferit credite companiei de stat cu privire la schimbarea acţionariatului, prin vânzarea acesteia către GFR.
Condiţie greu de înţeles
Elementul cheie al eşecului de ieri a fost însă termenul limită foarte strâns stabilit de Executiv pentru finalizarea vânzării. Potrivit hotărârii de guvern privind privatizarea CFR Marfă, investitorul trebuia să vină cu banii la 60 de zile de la publicarea acesteia. Termenul limită s-a împlinit ieri.
Motivul pentru care MT a inclus în Ordonanţă un termen atât de strict, în condiţiile în care se ştia că nu