Consiliul Concurenţei a trimis luni solicitări de informaţii atât companiilor concurente, cât şi principalilor clienţi ai CFR Marfă şi GFR, în contextul analizării pieţei de transport feroviar de marfă, pentru a evalua posibilele implicaţii ale preluării celui mai mare operator feroviar.
"Sunt necesare clarificări şi informaţii din piaţă pentru a putea analiza posibilele implicaţii ale preluării CFR Marfă de către Grup Feroviar Român. Trebuie să cunoaştem inclusiv punctul de vedere al clienţilor existenţi şi potenţiali ai celor două companii. Obţinerea unor răspunsuri detaliate la întrebările noastre este foarte importantă, având în vedere cotele de piaţă deţinute de cei doi operatori" a declarat într-un comunicat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.
CFR Marfă este cea mai mare companie de profil din România, iar GFR principalul competitor.
Surse apropiate discuţiilor au declarat că procesul de privatizare a CFR Marfă a eşuat deoarece comisia de privatizare şi Grup Feroviar Român (GFR) nu au ajuns până luni, termenul limită, la un rezultat pentru încheierea transferului de acţiuni în proprietate privată.
GFR a notificat în data de 24 septembrie Consiliului Concurenţei concentrarea economică pe care o va realiza prin preluarea pachetului de acţiuni reprezentând 51% din acţiunile CFR Marfă. Întrucât documentaţia depusă nu era completă, Consiliul Concurenţei a solicitat GFR transmiterea tuturor informaţiilor până pe data de 21 octombrie 2013.
"În ceea ce priveşte analiza concentrării economice, în funcţie de dimensiunea operaţiunii respective (naţională sau comunitară), aceasta poate fi realizată fie de către Consiliul Concurenţei, fie de către Comisia Europeană. Încă de la desemnarea câştigătorului licitaţiei, Consiliul Concurenţei a iniţiat discuţii cu reprezentanţii Comisiei Europene pentru a se stabili aut