Update 18.29 - Compania Grup Feroviar Român acuză Ministerul Transporturilor că nu şi-a îndeplinit toate obligaţiile pentru privatizarea CFR Marfă.
Licitaţia pentru privatizarea CFR Marfă a fost anulată.
Acum se aşteaptă un comunicat de la Ministerul Transporturilor.
_______________________________________________
Ştirea iniţială 17.16
Privatizarea CFR Marfă, care urma să aibă loc astăzi, a eşuat, potrivit unor surse. Ministerul Transporturilor şi Grupul Feroviar Român (GFR) nu au ajuns la nicio înţelegere.
Luni era termenul-limită pentru privatizarea companiei, însă GFR nu a plătit banii pentru CFR Marfă.
Potrivit aceloraşi surse, privatizarea companiei va fi reluată. Informaţia a fost prezentată luni, la emisiunea 100 de minute, de la Antena 3.
Condiţiile care ar fi trebuit să stea la baza acestei privatizări nu ar fi fost îndeplinite. Astăzi era ultima zi în care Gruia Stoica putea vira banii, dar el nu poate face acest lucru, în condiţiile în care mai multe clauze din contractul de vânzare-cumpărare nu au fost îndeplinite de vânzător, în speţă de stat - printre acestea se numără avizul de la Consiliul Concurenţei.
Potrivit hotărârii de Guvern privind privatizarea CFR Marfă, termenul pentru finalizarea procesului expiră luni, nefiind prelungit de către Guvern.
Consiliul Concurenţei nu poate da avizul până luni, termen-limită pentru finalizarea privatizării CFR Marfă, şi va începe analiza doar după ce va primi de la GFR informaţii care lipsesc din notificarea depusă în urmă cu două săptămâni.
Anexa actului normativ prevede că transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de 51% din acţiuni se realizează la data îndeplinirii cumulative a cinci condiţii:
1. emiterea unei decizii din partea autorităţi