Termenul expiră pe 14 octombrie, dată de la care contractul de privatizare se desfiinţează de plin drept.
Reprezentanţii Comisiei de privatizare a CFR Marfă din cadrul Ministerului Trasnsporturilor se întâlnesc luni cu cei ai Grupului Feroviar Român pentru a discuta finalizarea tranzacţiei.
Ramona Mănescu, ministrul Transporturilor, a spus vineri că privatizarea CFR Marfă va eşua dacă omul de afaceri Gruia Stoica nu va plăti până luni, 14 octombrie 2013, diferenţa de 170 de milioane de euro pentru achiziţia companiei.
Mănescu a cerut duminică lui Cristian Ghibu, secretar de stat din MT, cât şi consultanţilor Deloitte şi Muşat şi Asociaţii, să transmită luni un punct de vedere privind paşii următori în procesul de privatizare a CFR Marfă.
Grampet Group, societate deţinută de Gruia Stoica, avertiza, duminică, printr-un comunicat de presă, că privatizarea va eşua numai din cauza Comisiei de privatizare a Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă, care s-ar „ascunde în spatele avizului Consiliului Concurenţei pentru că nu şi-a îndeplinit obligaţiile”. Compania a cerut desecretizarea contractului de privatizare şi a menţionat că GFR nu a solicitat nici o amânare a termenului de plată.
Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, a explicat că instituţia a avertizat Guvernul încă din vară că textul actului normativ ar putea crea confuzii în privinţa termenului de plată a banilor, raportează Agerpres.
Conform Legii concurenţei, Consiliul are la dispoziţie cinci luni pentru a da un verdict, din momenul în care primeşte documentaţia completă. În schimb, Hotărârea de Guvern prevede că tranzacţia se va finaliza în 60 de zile, începând cu 14 august. Termenul expiră pe 14 octombrie, dată de la care contractul de privatizare se desfiinţează de plin drept, fără a mai fi necesară punerea în întârziere, fără orice altă formalita