Azi s-a împlinit termenul în care Grup Feroviar Român (GFR) trebuia să plătească achiziţia CFR Marfă, iar GFR nu a plătit, a declarat acum câteva minute Ramona Mănescu, ministrul Transporturilor, legat de eşecul privatizării CFR Marfă.
"Comisia de privatizare analizează posibilitatea reţinerii garanţiei de către stat", a mai spus ministrul. Este vorba de garanţia de 10 milioane de euro, depusă de GFR pentru participarea la licitaţie.
Potrivit acesteia, comisia de privatizate a asigurat continuitatea derulării porcesului, într-o perioadă în care la conducerea ministerului s-au perindat mai mulţi miniştri. Mănescu a mai spus că nu are că să îi reproşeze şefului comisiei de privatizare, Cristian Ghibu.
"Cumpărătorul putea plăti azi, renunţând condiţiile suspensive", a mai spus ministrul.
Reamintim că ceea ce Gruia Stoica, patronul GFR, a reproşat Ministerului Transporturilor astăzi a fost că instituţia nu a îndeplinit condiţia legată de finalizarea conversiei creanţelor în acţiuni. Mănescu a spus însă în cadrul intervenţiei sale că este vorba de o condiţie îndeplinită.
O altă condiţie era obţinerea unui aviz favorabil al Consiliului Concurenţei, aviz neobţinut încă. "Aceasta era în atribuţiile cumpărătorului care a facut notificarea Concurenţei de abia la 22 de zile de la semnarea contractului", a spus Mănescu.
De asemenea, o altă condiţie pe care Gruia Stoica a reproşat ministerului că nu a îndeplinit-o este avizul creditorilor CFR Marfă, în legătură cu modificarea de acţionariat. "Notificările au fost trimise la timp, o parte din bănci nu au avizat favorabil încă", a mai spus Mănescu.
Aceasta a menţionat că, în aceste condiţii, s-a aplicat prevederea din hotărârea de guvern privind contractul de privatizare, ptorivit căreia, dacă până astăzi, respectiv la 60 de zile de la publicarea hotă