Consultanţii plătiţi cu jumătate de milion de euro de stat: „Nu divulgăm informaţii“.
Privatizarea CFR Marfă, cel mai mare transportator de marfă pe calea rutieră, a eşuat după ce firma desemnată câştigătoare a licitaţiei organizate de stat, Grup Feroviar Român (GFR) controlată de Gruia Stoica, nu a plătit ieri 170 mil. euro, restul sumei de bani pentru preluarea pachetului de acţiuni de 51%. Nu este clar însă dacă vânzătorul reprezentat de stat şi-a îndeplinit toate obligaţiile din contract.
„Comisia de privatizare a arătat că tranzacţia nu poate fi încheiată pentru că nu au fost îndeplinite condiţiile suspensive din hotărârea de guvern privind transferul de acţiuni în proprietate privată“, potrivit unor surse din domeniul feroviar, care nu au menţionat despre ce condiţii este vorba.
Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a declarat luni seara că Grup Feroviar Român (GFR) ar fi putut plăti pentru acţiunile CFR Marfă, că ministerul a îndeplinit toate condiţiile pentru transferul de proprietate şi că procesul de privatizare va fi reluat. Privatizarea CFR Marfă a eşuat pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei, potrivit GFR.
Ce au făcut consultanţii?
Asocierea formată din Deloitte Consultanţă, Muşat & Asociaţii şi compania franceză Systra a oferit statului servicii de consultanţă în acest proces de privatizare, câştigând un contract de 2,5 milioane lei (570.000 euro), inclusiv TVA. Cu toate acestea, propunerile făcute de consultanţi nu sunt cunoscute.
„Vă mulţumim pentru solicitare însă acest proiect este încă în desfăşurare. Conform procedurilor interne, nu avem voie să divulgăm informaţii despre el deocamdată“, a fost răspunsul transmis de un oficial al Deloitte la s