Gruia Stoica, proprietarul GFR, se va intalni dupa ora 15.00 cu membri ai comisiei de privatizare a CFR Marfa, pentru a lamuri daca au fost sau nu indeplinite obligatiile cuprinse in contractul de privatizare. Inainte de aceasta intalnire, Gruia Stoica a declarat într-o intervenție telefonică la Digi24, ca in cadrul procesului de privatizare "nu există nicio condiție de plată, niciun termen de plată". De cateva zile, omul de afaceri incearca sa dea vina pe autoritatile statului care s-au ocupat de privatizare, invocand unele articole din Hotararea de Guvern privind privatizarea CFR Marfa. Intr-adevar, exista un articol in aceasta hotarare de guvern care poate duce la interpretari, insa este mentionat clar faptul ca finalizarea vanzarii-cumpararii are loc intr-o perioada de 60 de zile de la intrarea in vigoare a actului normativ.
"Există o dată a finalizării tranzacției când se îndeplinesc condițiile suspensive pe care noi, vânzătorul și cumpărătorul, le-am stabilit și, independent, vine și avizul Consiliului Concurenței, așa cum stabilesc normele europene”, a declarat Gruia Stoica într-o intervenție telefonică la Digi24. Întrebat ce semnificație are data de 14 octombrie în acest caz, proprietarul GFR a răspuns: „Ca termen de finalizare, nu există data de 14 octombrie, și nici ca termen de plată. Plata se face în momentul în care toate condițiile suspensive sunt îndeplinite”.
Întrebat de ce a așteptat până acum pentru a cere desecretizarea contractului, Gruia Stoica a răspuns: „Pentru că am aşteptat până în ultima zi să se dea o prelungire şi să aibă şi Consiliul Concurenţei timp să facă o analiză”.
Ce prevede HG 536/2013 privind privatizarea CFR Marfa
Punctul 9 din HG 536/2013 privind privatizarea CFR Marfa prevede ca pentru finalizarea privatizarii trebuie realizate cateva conditii suspensive prevazute la punctul 10. Pe d