Drumul naţional DN 29, care leagă Suceava de Botoşani, sau „cel mai prost drum naţional din ţară”, aşa cum a fost catalogat în urmă cu câteva luni de către ministrul Marilor Proiecte, Dan Şova, a intrat, oficial în reabilitare. Startul a fost dat sâmbătă, când la Cabana Stejarul, din localitatea botoşăneană Baisa, a ajuns premierul Victor Ponta, dar şi ministrul Dan Şova.
Prim-ministrul României a dat asigurări că lucrările se vor încheia în termen de un an, adică până în octombrie 2014. La rândul său, omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, administratorul firmelor UMB Spedition şi Tehnostrade, care se ocupă cu lucrările de reabilitare a acestui tronson de drum naţional, a garantat că panglica inaugurală se va tăia într-un an de zile.
Premierul nu şi-a putut ascunde ironia şi a spus că este „impresionat” de flota utilajelor de pe şantier, în jur de 300, răspunsul lui Umbrărescu fiind că numărul utilajelor care stau degeaba în acest moment este de trei ori mai mare.
„Trebuie să facem ca în România să nu mai existe nici un drum național de pământ. Ăsta-i ultimul și e destul de rușinos pentru noi, dar îl facem acuma”, a spus Victor Ponta. Premierul a fost informat de reprezentantul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) că asfaltarea totală a acestui drum va costa cât un kilometru de autostradă.
Victor Ponta a ajuns cu două ore întârziere faţă de ora anunţată, iar după ce i-au fost prezentate detalii despre modernizarea drumului naţional dintre Suceava şi Botoşani a plecat cu elicopterul spre Iaşi.
Drumul naţional DN 29 va fi reabilitat pe un tronson de 36 de kilometri, licitaţia organizată de CNADNR pentru realizarea lucrărilor fiind câştigată de UMB Spedition şi Tehnostrade, companii controlate de Dorinel Umbrărescu. Valoarea contractului este de 68,3 de milioane de lei, iar lucrările vizează lărgirea dru