Circa 41% dintre utilizatorii sistemelor e-payment cărora le-au fost furaţi banii ca urmare a fraudelor financiare cibernetice nu şi-au mai recuperat paguba, arată studiul global Kaspersky Consumer Security Risks.
Potrivit cercetării, doar 45% dintre victimele fraudelor online şi-au recuperat toţi banii, în timp ce alţi 14% au recuperat numai o parte a banilor sustraşi. Restul de 41% nu au mai primit nimic. De asemenea, o treime dintre victime au făcut plângeri către autorităţile în drept pentru a încerca să rezolve problema fraudei. În 17% dintre cazuri banii au dispărut în timpul sesiunilor de e-banking, în timp ce 13% dintre victime erau clienţi ai magazinelor online. Pe de altă parte, studiul relevă că magazinele online şi băncile returnează banii clienţilor în proporţie mai mare decât sistemele de e-payment, într-un raport de 15% la 12%.
Circa 41% dintre utilizatorii sistemelor e-payment cărora le-au fost furaţi banii ca urmare a fraudelor financiare cibernetice nu şi-au mai recuperat paguba, arată studiul global Kaspersky Consumer Security Risks.
Potrivit cercetării, doar 45% dintre victimele fraudelor online şi-au recuperat toţi banii, în timp ce alţi 14% au recuperat numai o parte a banilor sustraşi. Restul de 41% nu au mai primit nimic. De asemenea, o treime dintre victime au făcut plângeri către autorităţile în drept pentru a încerca să rezolve problema fraudei. În 17% dintre cazuri banii au dispărut în timpul sesiunilor de e-banking, în timp ce 13% dintre victime erau clienţi ai magazinelor online. Pe de altă parte, studiul relevă că magazinele online şi băncile returnează banii clienţilor în proporţie mai mare decât sistemele de e-payment, într-un raport de 15% la 12%.