Încă un EŞEC al Guvernului Ponta:Privatizarea CFR Marfă a eșuat Privatizarea CFR Marfă a eșuat
Vânzarea a 51% din acţiunile pe care le deţine Ministerul Transporturile la CFR Marfă pare să fie o sarcină mult prea grea pentru Guvernul Ponta. Gruia Stoica, patronul GFR, a discutat azi cu reprezentanții Comisiei de privatizare, condusă de Cristian Ghibu. Surse apropiate de negocieri au declarat că nu s-a ajuns la un acord privind finalizarea privatizării.
Gruia Stoica poate spera într-o minune pentru a pune mâna pe CFR Marfă
Sursa: AGERPRES 1
Se pare că motivul eșecului îl reprezintă faptul că Ministerul Transporturilor nu a îndeplinit două dintre obligațiile asumate, potrivit unor surse apropiate negocierilor, citate de Realitatea Tv. Prima vizează obținerea acordului băncilor care au creditat CFR Marfă cu privire la schimbarea acționariatului. Cea de-a doua se referă la conversia în acțiuni a unor datorii în valoarea de circa 400 de milioane de euro pe care CFR Marfă le are către bugetul de stat, acțiuni care nu au fost încă incluse în capitalul social al firmei.
Eșec programat
Practic, funcţionarii MT au modificat din mers regulile privatizării, unele decizii favorizându-l pe Stoica. Acum, însă, au uitat să coreleze termenul de plată din hotărârea de Guvern care stă la baza privatizării CFR Marfă cu cel din contractul de vânzare. Aşa se face că astăzi fie Gruia Stoica plăteşte restul de 170 de milioane de euro, fie privatizarea eşuează, potrivit ministrului de resort, Ramona Mănescu. Aceasta a adăugat că termenul de plată este precizat şi în documentele care vor sta la baza unui nou acord cu FMI.
În plus, ministrul pune responsabilitatea unui eventual eşec al privatizării în seama secretarului de stat Cristian Ghibu, care s-a ocupat de procedură încă din vremea în care MT era condus de Relu Fenechiu. "Es