Vânzarea CFR Marfă către Grup Feroviar Român, deținut de omul de afaceri Gruia Stoica, se decide astăzi. Dacă tranzacția eșuează compania de stat va intra în reorganizare și restructurare.
Astăzi, expiră termenul limită, prevăzut în HG referitoare la privatizarea CFR Marfă, până la investitorul trebuie să achite suma integral pentru pachetul majoritar de acțiuni, chiar dacă avizul de la Consiliul Concurenței încă nu a fost dat.
Investitorul susține că statul român nu și-a îndeplinit toate clauzele din contractual pe care l-a semnat GFR la începutul lunii septembrie, iar în caz de anulare a tranzacției a anunțat că va da statul român în judecată.
Conform unor surse din Ministerul Transporturilor citate de antena3.ro, tranzacția ar fi eșuat, întrucât cele două părți nu găsit nicio cale de mijloc.
Contactați de capital.ro, reprezentanții Ministerului Transporturilor ne-au menționat că deocamdată nu s-a luat nicio decizie, aceasta urmanând să fie comunicată până la sfârșitului zilei.
Amintim faptul că astăzi omul de afaceri a fost prezent la sediul ministerului pentru discuții cu membrii comisiei de privatizare, conduse de secretarul de stat Cristian Ghibu, “omul de casă” al fostului ministru Relu Fenechiu.
Ce se întâmplă dacă eșuează tranzacția
În luna august, cu ocazia predării portofoliului Transporturilor către Ramona Mănescu, premierul Victor Ponta, la acea dată și interimar al Transporturilor, a declarat că dac investitorul nu dă banii, compania va intra în reorganizare, va avea management privat și va fi reluat procesul de privatizare.
“Dă banii, încheiem operaţiunea, nu dă banii, management privat şi reorganizarea, restructurarea companiei de către managementul privat şi pregătirea unei noi proceduri, de data aceasta a doua oară, dacă va fi cazul, în nişte termene mult mai extinse