Privatizarea CFR Marfă a eşuat, potrivit unor surse guvernamentale. Patronul Grup Feroviar Român, Gruia Stoica, nu a adus banii până la expirarea termenului prevăzut în Hotărârea de Guvern privind privatizarea CFR Marfă. Potrivit aceloraşi surse, Gruia Stoica a explicat că atâta vreme cât "nu s-au îndeplinit condiţiile suspensive", plata nu poate fi făcută.
"Privatizarea a avut condiţii suspensive - fără de care nu se poate finaliza - şi obligativităţi. Îndeplinirea condiţiilor nu ţin de vânzător sau cumpărător. De exemplu conversia datoriilor în actiuni, care s-a realizat, dar nu depindea de cele două părţi. Avizul băncilor, au fost notificate, aceasta era obligaţie. Nu s-a obţinut de la toate. După îndeplinirea condiţiilor se putea face plata", au explicat pentru gândul surse guvernamentale.
Acestea au precizat că "la contracte fără limită de timp se poate prelungi termenul de finalizare până la îndeplinire, dar acest contract este cu limită de timp".
Potrivit hotărârii de Guvern privind privatizarea CFR Marfă, termenul pentru finalizarea procesului expiră luni, nefiind prelungit de către Guvern.
Proprietarul GFR, Gruia Stoica, a participat luni la Ministerul Transporturilor la o şedinţă a comisiei de privatizare, la discuţii fiind convocaţi şi consultanţii Deloitte şi Muşat şi Asociaţii.
Gândul a scris că săptămâna trecută comisia de privatizare a CFR Marfă a propus Grup Feroviar Român (GFR) să plătească restul de 170 de milioane de euro pentru acţiunile CFR Marfă pe 14 octombrie, conform prevederilor HG de privatizare a CFR Marfă, precum şi încheierea unui act adiţional la contractul de transfer până la avizul Consiliului Concurenţei, au declarat pentru gândul surse guvernamentale.
„Şi celelalte condiţii (prevăzute în HG de privatizare a CFR Marfă n.n.) sunt îndeplinite până atunci, mai ales că sunt concomitente. Avizul b