Guvernul României ar putea înregistra un nou eşec în domeniul privatizărilor. Astăzi este ultima zi în care Gruia Stoica, proprietarul Grup Feroviar Român (GFR), firma care a câştigat licitaţia pentru pachetul de 51% din compania CFR Marfă, poate depune suma de 170 de milioane de euro pentru preluarea transportatorului de stat.
Cauza potenţialului eşec rezidă în termenul privind plata acestor 170 de milioane de euro. Pe 14 august 2013 a fost publicată în Monitorul Oficial Hotărârea de Guvern privind privatizarea transportatorului feroviar de marfă. În această HG, termenul de finalizare a transferului de proprietate a fost stabilit la 60 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a actului normativ, respectiv 13 octombrie. În schimb, Gruia Stoica, proprietarul GFR, afirmă că “nu are nicio treabă” cu hotărârea de guvern prin care data limită pentru finalizarea privatizării CFR Marfă a fost fixată pentru 13 octombrie şi că el va respecta dispoziţiile contractului de privatizare, unde se afirmă că trebuie să plătească această sumă după analizarea tranzacţiei de către Consiliul Concurenţei. Totuşi, o astfel de analiză ar putea dura câteva luni.
În cazul în care va fi forţat să plătească azi, Stoica a declarat că va analiza varianta de a-şi recupera cel puţin costurile avute până acum dacă Transporturile nu obţin amânarea.
Citeste mai mult pe RTV.NET: http://www.romaniatv.net/o-noua-privatizare-esuata-cfr-marfa-s-ar-putea-alatura-azi-esecurilor-rasunatoare-de-la-cuprumin-oltchim-si_102637.html#ixzz2hgP3PFOw
Guvernul României ar putea înregistra un nou eşec în domeniul privatizărilor. Astăzi este ultima zi în care Gruia Stoica, proprietarul Grup Feroviar Român (GFR), firma care a câştigat licitaţia pentru pachetul de 51% din compania CFR Marfă, poate depune suma de 170 de milioane de euro pentru preluarea transportatorului de stat. @N_P