Designerul polonez Konrad Cholewka a recidivat recent cu versiunea competiţională a sportcar-ului francez Fly, un proiect al aceluiaşi profesionist independent dezvăluit însă în primăvara trecută.
Noul Renault Fly GT Concept cuprinde multe elemente de la modelul original, în special în ceea ce privesc liniile angulare ale caroseriei şi părţile interne expuse. Asemenea Lamborghini Sesto Elemento, greutatea la gol în cazul Fly GT este de 985 kg, caroseria din fibră de carbon fiind în aceeaşi culoare gri-mată (cu trimitere la cel de-al şaselea element chimic din Sistemul Periodic) ce face constrast cu decoraţiunile purpurii din zonele cheie.
În cele două decupaje la vedere, în formă de triunghi, de pe capota frontală, au fost integrate şi expuse suspensiile ce lucrează în plan orizontal, arcurile fiind dispuse longitudinal pe caroserie. Un eleron hipertrofiat, care montat pe Renault Fly GT 2013 nu pare „chicios”, este responsabil de generarea de forţe deportante consistente. De la Pagani Huayra, Fly GT preia tema cu oglinzile conectate aparent firav de corpul caroseriei prin tije curbate, precum două frunze ale unei plante exotice.
Comparativ cu Fly, GT-ul Fly Concept are specificaţii pentru pistă, adiţional, câteva dezvoltări subliniind ambiţia versiunii de curse de a „măcelări” anvelope şi de a muşca din bitumul special turnat pe piste. Designerul Konrad Cholewka aduce în discuţie, ca parte tehnică, un motor Renault în patru cilindri 2.0 Turbo montat central, un derivat al celui care animă bestia Megane RS (265 CP), care însă stoarce cu 15 CP în plus. În vreme ce noul Megane RS sprintează suta în compania acestui motor în 6 secunde, Fly GT ar reuşi să scadă demarajul cu aproape două secunde.