Amanat din cauza crizei economice, proiectul primei berline Dacia cu pretentii premium ar putea intra in curand pe liniile de productie. Renault fabrica deja Sandero in Maroc, iar specialistii spun ca decizia a fost luata nu pentru ca modelul ar avea o mare cerere in piata, ci pentru a face loc la Mioveni viitoarei masini de familie dezvoltata pe platforma Fluence.
Cea de a doua linie de productie a uzinei Renault din Maroc a intrat pe 8 octombrie in functiune, astfel ca modelelor Loggy si Dokker produse deja la aceasta uzina se adauga DaciaSandero (fabricat pana acum doar la Mioveni).
Pentru francezi, decizia pare sa fie una strategica. Potrivit unor surse din piata auto, compania-mama Renault ar vrea sa transfere, treptat, in Africa, productia modelelor ieftine, urmand ca la uzina din Romania sa produca in principal SUV-ul Duster si viitoarea Solenza cu nume de cod X52.
Nu este exclus, totodata, ca in Romania sa fie produsa, din 2015, si primul model de clasa mica al Dacia, cunoscut sub numele de Dacia City.
La nivel oficial, niciuna dintre aceste informatii nu este confirmata, insa la uzina se stie deja ca se pregateste demararea unui nou proiect.
O dovada in plus o reprezinta vizita facuta zilele trecute in Romania de sefii Renault, care s-au intalnit cu presedintele Traian Basescu, pentru a se asigura ca vor beneficia de sprijinul statului roman pentru a demara acest proiect.
Ce miza are X52
Proiectul X52 este vazut drept prima masina post-criza, una care sa vina in intampinarea unei cresteri a pietei auto, prognozata pentru anii urmatori.
Francezii vor astfel sa prinda noul ''val'' al cererii cu o masina moderna, mai putin poluanta si cu un pret de 10-11.000 euro. Vor reusi?
''Loganul a fost destinat pietelor emergente si numai datorita crizei, a ajuns s