Privatizarea CFR Marfă a eşuat, potrivit unor surse guvernamentale.
Patronul Grup Feroviar Român, Gruia Stoica, nu a adus banii până la expirarea termenului prevăzut în Hotărârea de Guvern privind privatizarea CFR Marfă.
"Privatizarea a avut condiţii suspensive - fără de care nu se poate finaliza - şi obligativităţi. Îndeplinirea condiţiilor nu ţin de vânzător sau cumpărător. De exmplu conversia datoriilor în actiuni, care s-a realizat, dar nu depindea de cele două părţi. Avizul băncilor, au fost notificate, aceasta era obligaţie. Nu s-a obţinut de la toate. După îndeplinirea condiţiilor se putea face plata", au explicat pentru gândul surse guvernamentale.
Acestea au precizat că "la contracte fără limită de timp se poate prelungi termenul de finalizare până la îndeplinire, dar acest contract este cu limită de timp".
Gândul a scris că săptămâna trecută comisia de privatizare a CFR Marfă a propus Grup Feroviar Român (GFR) să plătească restul de 170 de milioane de euro pentru acţiunile CFR Marfă pe 14 octombrie, conform prevederilor HG de privatizare a CFR Marfă, precum şi încheierea unui act adiţional la contractul de transfer până la avizul Consiliului Concurenţei, au declarat pentru gândul surse guvernamentale.
„Şi celelalte condiţii (prevăzute în HG de privatizare a CFR Marfă n.n.) sunt îndeplinite până atunci, mai ales că sunt concomitente. Avizul băncilor parţial îl avem, iar pentru restul ministerul şi compania sunt în discuţii pentru a transfera creditele la alte bănci”, ne-au precizat aceleaşi surse.
Patronul GFR, Gruia Stoica, nu a fost însă de acord cu aceste propuneri. Stoica a afirmat, într-un comunicat remis duminică gândul, că vineri, în cadrul întâlnirii de la Ministerul Transporturilor, membrii comisiei de privatizare le-ar fi făcut propuneri „absolut inacceptabile, ce nu pot fi luate în serios de o companie res