Ramona Mănescu, ministrul Transporturilor, a declarat, luni seară, că ministerul a îndeplinit toate condiţiile pentru transferul de proprietate şi că Grup Feroviar Român ar fi putut plăti pentru acţiunile CFR Marfă. Ea a precizat că procesul de privatizare va fi reluat.
„Comisia de privatizare analizează posibilitatea sau oportunitatea reţinerii garanţiei de către stat”, a afirmat Mănescu, într-o declaraţie oficială.
„Astăzi s-a implinit termenul de 60 de zile , GFR nu a plătit. Am cerut Comisiei şi consultanţilor un punct de vedere. Statul român, Ministerul Transporturilor l-a investit cu responsabilitatea de a conduce Comisia de privatizare pe Cristian Ghibu, cel care a semnat contractul de privatizare in septembrie. Incă din debutul mandatului meu, am avut 2 cerinţe precise: să se concentreze asupra procesului şi să păstreze situaţia în legalitate. Pot să spun că s-a intmplat asta. Rolul ministrului s-a redus la responsabilizarea comisiei şi la a mă asigura că Ministerul şi-a indeplinit toate obligaţiile. Ministerul şi-a îndeplinit obligaţiile contractuale. Am văzut comunicatul GFR. Cumpărătorul ar fi putut plăti, renunţând la condiţiile suspensive: finalizarea conversiei creanţelor, indeplinită de vânzător, o altă condiţie - avizul favorabil al Consiliului Concurenţei - acesta era exclusiv in sarcina cumpărătorului, ce ar fi putut face notificarea după câştigatea licitaţiei, dar a făcut-o doar la 22 de zile”, a precizat ministrul, potrivit Hotnews.
Potrivit GFR, privatizarea CFR Marfă a eşuat pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei.
Omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul Grup Feroviar Român, a declarat că va participa la o nouă încercare de privatizare a CFR Marfă dacă pro