Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a declarat, luni seară, după ce privatizarea CFR Marfă a eșuat, că ministerul pe care îl conduce și-a îndeplinit toate obligațiile care îi reveneau.
”Ministerul Transporturilor și-a îndeplinit obligațiile contractuale, am văzut declarațiile și comunicatul de presă al GFR-ului, cumpărătorul ar fi putut plăti astăzi renunțând la condițiile suspensive conform contractului. Trei astfel de condiții la care s-a făcut referire: finalizarea de către vânzător a conversiei creanțelor deținut de stat asupra societății, o condiție suspensivă îndeplinită de către vânzător, o alta care se referea la avizul favorabil al Consiliul Concurenței. Aceasta se afla exclusiv în sarcina cumpărătorului care ar fi putut face notificarea imediat ce a câștigat licitația, însă a făcut-o la 22 de zile de la semnarea contractului, și aceasta doar după ce a fost notificat de comisia de privatizare. Obținerea de către vânzător de la finanțatorii externi și interni ai societății a acordului acestuioa cu privire la modificările deținerii acționariatului. Acestea au fost trimise la timp, nu toate băncile au avizat favorabil, ca atare, ținând cont că se aplică acel articol din contract care spune că dacă într-o perioadă de maxim 60 de zile calendaristice de la data intrării în vigoare a hotărârii de guvern 526/2013, prezentul contract se deființează de prim drept fără a mai fi necesară punerea în întârziere pentru că condițiile suspensive nu sunt împlinite”, a explicat Mănescu.
Ministrul a precizat, de asemenea, că întregul proces de privatizare a fost responsabilitatea secretarului de stat Cristian Ghibu.
”Încă de la demararea procesului de privatizare, chiar dacă la conducerea ministerului s-au derulat mai mulți miniștri, comisia de privatizare a asigurat derularea constantă a procesului. Statul român, ministerul Transportu