Comisia de privatizare a comunicat Grup Feroviar Român că privatizarea nu poate fi încheiată pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei, potrivit GFR
Comisia de privatizare a CFR Marfă, în calitate de vânzător, a convocat luni echipa Grup Feroviar Român (GFR) la sediul Ministerului Transporturilor pentru a comunica faptul că nu poate să invite câştigătorul licitaţiei, GFR, la finalizarea privatizării întrucât nu au fost îndeplinite două condiţii de care depindea această procedură, se arată într-un comunicat transmis de GFR.
Cum nu s-a ajuns la momentul finalizării, contractul se desfiinţează de drept la finalul zilei, iar cumpărătorul, GFR, nu are bază legală să achite diferenţa de preţ, menţionează GFR.
"Am fost astăzi chemați la Ministerul Transporturilor pentru a fi informați de către Comisia de Privatizare că nu putem fi invitați să plătim restul de bani pentru pachetul de 51% din CFR Marfă, pentru că nu au fost îndeplinite condițiile suspensive ale contractului de privatizare. Unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu și-au dat acordul pentru schimbarea structurii acționariatului, iar Consiliul Concurenței nu avea timpul necesar pentru a-și da avizul. În aceste condiții, am fost convocați să luăm la cunoștință imposibilitatea finalizării privatizării. Dacă ministerul va fi de acord să renunțe la clauza de confidențialitate, veți vedea că există o ordine clar stabilită a pașilor care trebuie făcuți până să se poată ajunge la plata prețului. Plata pe care trebuia să o facă GFR era doar ultimul dintre acești pași", a declarat în comunicat Gruia Stoica, proprietarul GFR.
În plus față de condițiile suspensive, nici structura capitalului social nu a fost definitivată, respectiv numărul de acț