TIMIȘOARA. Municipalitatea a întocmit un Program de sprijin financiar ce va fi acordat proprietarilor de clădiri istorice din zona de acţiune prioritară. Înainte să ajungă pe masa consilierilor locali, programul va fi supus unei dezbateri publice ce va avea loc vineri, 18 octombrie, de la ora 12, la sediul municipalității.
Timişoara deține cel mai mare patrimoniu arhitectural din țară, de o valoare deosebită atât pentru România, cât şi pentru Europa, însă majoritatea clădirilor sunt într-o stare avansată de degradare. De mulți ani, proprietarii nu au binevoit să facă nici măcar reparații minore, iar consolidările și reabilitările integrale se pot număra pe degete. În încercarea de a schimba imaginea Timișoarei, care vrea să fie Capitală Culturală Europeană în 2021, municipalitatea vrea să-i sprijine financiar pe proprietari să-și renoveze clădirile.
Potrivit proiectului ce va fi dezbătut vineri, Primăria vrea să contribuie la acoperirea costurilor pentru executarea lucrărilor de reabilitare asupra clădirilor după cum urmează: 20% din valoarea facturilor decontate executantului lucrărilor – sub formă de “grant” – sprijin financiar nerambursabil acordat de autoritatea publică finanțatoare în cadrul prezentului Program și 80% din valoarea facturilor decontate executantului lucrărilor – sub formă de contribuţie financiară ‐ finanțare rambursabilă acordată de autoritatea publică
Sumele menționate se vor deconta executantului în baza facturilor fiscale emise de acesta autorității publice finanțatoare, documente justificative ce vor fi emise în baza situațiilor de lucrări întocmite conform prevederilor legale în vigoare. Recuperarea sumelor rambursabile alocate de autoritatea locală finanțatoare se va face în 10 ani (120 de luni) în baza contractelor de finanțare semnate şi a constituirii garanției imobiliare asupra imobilului, pentru o perioadă d