Smartphone-urile vor înlocui treptat aparatele foto compacte low-cost, dar cine îşi va dori să realizeze fotografii profesionale va rămâne client al aparatelor de profil, a declarat Marian Alecsiu, directorul general al F64, în cadrul evenimentului de aniversare a 12 ani de existenţă pe piaţă.
"Am observat o uşoară tendinţă de migrare a clienţilor spre echipamentele mirrorless, în detrimentul celor DSLR, însă în orizontul apropiat, de 2-3 ani, nu văd o scădere a interesului pentru aceste dispozitive", a adăugat Alecsiu.
Deşi în primele 6 luni piaţa foto a cunoscut un declin de circa 2% faţă de anul precedent, reprezentanţii F64 se aşteaptă ca vânzările să păstreze un ritm de creştere mai scăzut faţă de cel din ultimii ani, mizând pe o evoluţie a business-ului de cel mult 10%.
"Piaţa foto se va contracta în ceea ce priveşte numărul de unităţi vândute. Situaţia este dificilă în piaţă şi nu am putut să păstrăm creşterea din anii precedenţi, fiind şi unul din motivele pentru care încă nu ne extindem reţeaua. Optimist vorbind, există şanse să depăşim pragul de 20 de milioane de euro în acest an, însă depinde de cât de bine va merge programul "Black Friday" de la finalul lunii noiembrie, dar şi intrarea pe noul segment de piaţă, cel al comercializării de smartphone-uri şi tablete", a completat Marian Alecsiu.
Potrivit datelor companiei, în prezent jumătate din comerţul produselor F64 se realizează online, iar cele mai căutate rămân echipamentele foto (aproximativ 80%), restul fiind reprezentat de echipamentele video, accesorii dedicate sau servicii.
Compania F64 va intra până la finalul anului şi pe segmentul comercializării de smartphone-uri şi tablete, ramură în care îşi pune mari speranţe pentru anul care urmează.
După ce tendinţa consumatorilor de a migra de la camerele foto compacte low-cost către smartphone-uri cu capacităţi de fot