Fostul ministru al Transporturilor Relu Fenechiu a explicat, marti seara, cat a costat consultanta in cazul privatizarii CFR Marfa, adaugand ca au existat firme care au crezut ca pot cumpara compania cu doar 30 de milioane de euro, dar si ca procesul de privatizare nu s-a incheiat oficial.
"Nu s-a terminat procesul, nu exista document incheiat intre partile care pana ieri (luni - n.red.) erau in proces de privatizare, care sa arate finalizarea", a spus fostul ministru al Transporturilor, marti seara, la B1 Tv.
Gruia Stoica: Analizam posibilitatea de a cere ordonanta presedintiala pentru continuarea privatizarii CFR Marfa
Relu Fenechiu a dezvaluit costul consultantei dinainte de privatizare - 700.000 de euro - adaugand ca firma de consultanta a fost aleasa direct, pentru ca nu a existat posibilitatea sa existe timp pentru "cea mai mica procedura" in privinta consultantei, dar si ca banii respectivi nu mai pot fi recuperati.
"Din punct de vedere al consultantilor, ei si-au atins toate obiectivele", a explicat fostul ministru.
Acesta a vorbit si despre inceputurile procedurii de privatizare.
"La inceput, cand am lansat procedura, au fost 12 firme care au depus scrisoare de interes pentru CFR Marfa. Multe dintre firme au crezut ca vindem CFR Marfa cu 30 de milioane de euro", a precizat Relu Fenechiu, care a adaugat ca, atunci cand a inceput privatizarea, a ales una dintre cele mai mari firme din lume si a impus conditii draconice, considerand foarte clar importanta companiei.
Rusii, interesati de CFR Marfa. Nu si chinezii
"Nu puteam sa fac o licitatie in care sa spun 'Toate tarabele care vor sa vina sa cumpere CFR Marfa pot sa vina sa o faca'. Faptul ca au venit doar trei, nu e vina mea, am cerut ca la aceasta licitatie sa participe doar firme puternice", a mai spus fostul minis