Românii şi Bulgarii sunt cetăţeni cu drepturi depline ale Europei, dar cu toate acestea puterile vechi se comportă ca şi cum statutul nostru ar fi cel de emigrant. Într-o Europă Unită, dreptul de liberă circulaţie, inclusiv al muncii, ar trebui asigurat, ori în loc de asta marile puteri încearcă să pună problemele interne pe seama noilor state intrate în Europa.
Incapacitatea Germaniei, Franţei şi Italiei de a trece peste criza economică, determină clasa politică să se extremizeze şi să se radicalizeze, ţinta principală fiind aşa-zişii emigranţi din Est.
Săptămâna care tocmai a trecut, justiţia din Germania a dovedit că este una respectabilă, şi a oferit dreptul de ajutor social unor cetăţeni veniţi din Est. În loc să respecte acest lucru, politicianul german a intervenit în actul de justiţie, încălcând principiile statului de drept şi criticând acest lucru.
Pentru Europa nu ar trebui să conteze că persoana vine din Estul Germaniei sau din Estul Europei, din moment ce vorbim de aceeaşi unitate federativă. Noi oferim dreptul investitorilor străini în a fi egali cu cei români, în timp ce ei nu vor să ofere drepturi de egalitate cetăţenilor români.
Dincolo de aceste aspecte, neprimirea României în spaţiul Schenghen ar fi trebuit să declanşeze o strategie de presiune din partea României. Este evident că problema este pasată între puterile Europei de parcă ar fi înţelese între ele.
Eu vreau să fiu cetăţean european cu aceleaşi drepturi ca şi cel german. Cer politicienilor români să lupte pentru acest lucru şi nu să îmi impună mie restricţiilor lor.
Dacă lucrurile ar fi corecte, atunci să recunoaştem că de fapt marile puteri ale Europei nu îndeplinesc condiţiile tehnice ale spaţiului Schenghen. Zeci de mii de emigranţi vin dinspre Africa spre continentul european şi se opresc pe malurile Franţei, Italiei, Span