Ieri, la sediul Consiliului Judeţean (CJ) Hunedoara, a avut loc o dezbatere aprinsă pe marginea noului regulament privind circulaţia pe drumurile judeţene a maşinilor grele.
Transportatorii s-au arătat iritaţi de decizia CJ Hunedoara, spunând că noile taxe sunt extrem de mari.
Patronatul transportatorilor va ataca în instanţă
Prin Hotărârea 121, aprobată de CJ Hunedoara la sfârşitul lunii iunie 2013, s-a decis punerea în aplicare a unui regulament special care vizează instituirea unor taxe pe care le vor plăti transportatorii care circulă cu maşini grele pe drumuri judeţene. Vicepreşedintele CJ Hunedoara, Tiberiu Balint, susţine că acest regulament vrea, pe de-o parte, să limiteze circulaţia maşinilor de mare tonaj pe drumurile judeţene şi, pe de altă parte, să strângă nişte bani, din taxe de autorizare pentru astfel de maşini, bani ce vor fi folosiţi pentru întreţinerea şi repararea drumurilor.
Numai că intenţia autorităţilor judeţene nu este privită cu ochi buni de transportatori şi companii. Cei mai virulenţi împotriva noului regulament au fost reprezentanţii Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), care acuză inclusiv faptul că sunt încălcate directive ale UE. „Hotărârea Consiliului Judeţean Hunedoara nu respectă principiile concurenţei, deoarece şi firmele care au maşini cu masa maximă autorizată cuprinsă între 3,5 şi 5 tone efectuează o activitate de transport. Nu suntem de acord cu această taxă şi o vom ataca în instanţă”, a declarat Lorena Sandu, reprezentantă a UNTRR.
Sunt afectate firmele hunedorene
Alături de uniunea patronală a transportatorilor, hotărârea CJ Hunedoara a fost atacată şi de reprezentanţii fabricii de ciment de la Chişcădaga. Astfel, la dezbaterea de ieri a participat inclusiv Mircea Bobora, directorul fabricii. El a declarat că firme ca aceea pe care o co