Clujul a depăşit complexul Nokia, iar mişcările din ultimul an în businessul local demonstează că judeţul Cluj rămâne în continuare una dintre locomotivele economiei româneşti.
Companiile prezente aici lucrează în mare parte pentru export, iar cosmeticele, hainele, alimentele, medicamentele, dar şi piesele auto fabricate la Cluj ajung de mai mulţi ani pe pieţele internaţionale. Principalii indicatori economici din judeţul Cluj în luna iunie arată continuarea trendului ascendent al producţiei industriale şi al exportului.
Astfel, în luna iunie 2013 indicele valoric al cifrei de afaceri din industrie pentru judeţul Cluj a fost cu 9,6% mai mare faţă de luna iunie 2012.
Conform celor mai recente date de la Institutul de Statistică, exporturile din primele patru luni în judeţul Cluj au fost de peste 314,6 mil. euro, iar importurile au însumat circa 527,1 milioane de euro. Comparativ cu aceeaşi perioadă din anul trecut, exporturile au crescut cu 7,6%, iar importurile cu 5%.
Clujul a livrat la export hârtie şi carton, articole şi accesorii de îmbrăcăminte, încălţăminte, produse din fontă, fier şi oţel, aparate şi dispozitive mecanice, maşini, aparate şi echipamente electrice şi componente ale acestora, instrumente şi aparate optice, produse farmaceutice, sticlă şi articole din sticlă, mobilă.
Pe de altă parte, judeţul Cluj a importat în cantităţi mari cafea şi ceai, combustibil, uleiuri minerale şi produse rezultate din distilare, produse chimice organice, îngrăşăminte, aparate şi dispozitive mecanice, aparate şi echipamente electrice, vehicule, mătase, bumbac, fibre sintetice sau artificiale, potrivit datelor existente pe site-ul Institutului de Statistică.
Dacă analizăm evoluţia comerţului internaţional în anul 2012 comparativ cu anul 2011 în judeţul C