O versiune prototip a frumosului Caterham Seven ne-a vizitat în această ieri. AutoReport.ro nu a ratat momentul şi a condus-o, experienţa a fost interesantă chiar dacă s-a desfăşurat într-un cadru organizat. Ford a creat foarte multă rumoare în jurul acestui model echipat cu un motor dublu premiat în Europa, deci ne aşteptăm că rodul colaborării cu Caterham să nu se oprească aici.
Inginerii de la Ford au plasat sub capota demontabilă a lui Caterham o variantă a motorizării de un litru supraalimentată.
Motorul are o istorie interesantă, este produs la Craiova şi modificat în Marea Britanie, asta pentru ca puterea să ajungă la 140 CP. Cuplul maxim depăşeşte graniţa celor 200 Nm.
Având în vedere că maşina cântăreşte puţin peste 600 kg, senzaţiile sunt tari.
Mai adăugăm că cei de la Caterham nu agreează niciun fel de sistem de siguranţă, avem în faţă un tablou complet al unei maşini pe care trebuie să o respecţi.
Deîndată ce dai jos volanul şi te îmbraci în centurile cu prindere în patru puncte începe distracţia.
Caterham Seven este o maşinărie senzaţională!
Seven reprezintă conceputul maşinii sport britanice originale, de construcţie uşoară. Realizată iniţial de Colin Chapman şi lansată sub numele de Lotus 7 în 1957, automobilul respectă concepul de design al lui Chapman „adding lightness” (nt: reducerea greutăţii prin utilizarea materialelor uşoare şi a designului fluid). Greutatea redusă a maşinii o face extrem de agilă, performantă şi mai presus de orice, un obiect destinat plăcerii de a conduce cu un neegalat simţ al purităţii, controlului şi recompensei. Este pur şi simplu un simbol al motorsportului.
Caterham Cars a vândut modelele Seven încă de la finele anilor 1950. În 1973 Caterham cumpără drepturile de a fabrica maşina de la Lotus, pe care o construieşte şi o vinde de atunci neîntrerupt. De-a lungul decen