Persoanele care mananca floricele de porumb in salile de cinematograf sunt imune la reclamele proiectate inainte de difuzarea filmelor, potrivit unui studiu realizat de cercetatorii de la Universitatea din orasul german Koln. Floricelele de porumb mancate in cinematograf pot fi iritante nu doar pentru vecinii de scaun din sala, ci si pentru creatorii de reclame, intrucat mestecatul face ca publicitatea difuzata inaintea filmelor sa devina ineficienta, afirma autorii acestui studiu.
Creatorii de reclame reusesc sa "imprime" numele unor marci in creierele spectatorilor deorece buzele si limba privitorului simuleaza in mod automat, instinctiv, pronuntia noului nume - al marcii respective - atunci cand acesta este auzit pentru prima data. De fiecare data cand acel nume este reauzit, gura persoanei in cauza practica pronuntia acestuia.
Autorii studiului, publicat in Journal of Consumer Psychology, sunt de parere ca acest "discurs interior" poate fi perturbat de masticatie, un proces care face ca efectul repetitiei sa devina ineficient , informeaza guardian.co.uk.
In cadrul acestui experiment, cercetatorii germani au invitat un grup de 96 de persoane intr-o sala de cinema pentru a viziona un film, care a fost precedat de o serie de reclame. Jumatate dintre participanti au primit pungi cu floricele de porumb, iar ceilalti au primit cuburi de zahar care se dizolva foarte repede in gura.
Un test realizat la finalul proiectiilor a evidentiat faptul ca reclamele nu au avut niciun efect asupra acelor spectatori care au mancat popcorn in timpul calupului de publicitate. Ceilalti spectatori au prezentat reactii psihologice pozitive fata de produsele promovate cu ajutorul reclamelor vizionate in sala de cinematograf.
Sascha Topolinski, unul dintre autorii studiului, considera ca rezultatele experimentului ar putea pune su