Pe hârtie, ordinul de începere al lucrărilor de reabilitare la drumul naţional Botoşani - Suceava ar fi fost semnat pe data de 8 octombrie 2013, iar vizita primului ministru de la Botoşani nu a avut decât menirea de a oficializa deschiderea şantierului. Luni, zecile de utilaje masate sâmbătă pe DN 29 se aflau închise într-o bază de la Dumbrăveni.
Organizarea acestuia de către firma SC Spedition UMB SRL care şi-a luat angajamentul de a realiza aceste intervenţii de îmbunătăţire a suprafeţei carosabile şi nu numai de pe artera naţională a fost una impresionantă, cel puţin în dimineaţa zilei de sâmbătă, 12 octombrie, arată Botoșăneanul.
Conducătorii auto care au circulat spre şi dinspre Suceava s-au înarmat cu răbdare dat fiind faptul că s-a circulat pe un singur fin pe tronsonul Hudum – Baisa iar timpul de aşteptare a depăşit în unele cazuri şi un sfert de oră. Nervii au fost însă ţinuţi în frâu la gândul că, odată demarate aceste lucruri, Botoşanii se va alinia în rândul marilor oraşe şi se va apropia de civilizaţie din punct de vedere al infrastructurii rutiere pe drumurile naţionale.
Visul frumos a durat însă doar patru zile, adică de pe data de 8 octombrie, când au început să apară primele utilaje, până pe 12 octombrie, când desfăşurarea de forţe a atins punctul culminant. La lăsarea serii însă, toate au fost urcate în camioane şi duse pe un teren al Primăriei din Dumbrăveni. Motivul? Sfânta Duminică şi Sfânta Cuvioasa Parascheva.
Luni, utilajele firmei controlată de Dorin Umbrărescu se aflau într-adevăr pe amintitul teren, fiind supravegheate de mai mulţi muncitori. Întrebaţi despre punctul în care ar urma să intervină în dimineaţa zilei de marţi, 15 octombrie 2013 unul dintre aceştia au explicat că astfel de informaţii le primesc în zorii zilei de la şefii ierarhici. Angajatul de la UMB nu a putut preciza nici de c