Activitatea medicilor din reţeaua de medicină şcolară nu ar trebui dublată de cea a medicilor de familie, a declarat secretarul de stat în Ministerul Sănătăţii, Adrian Pană. Potrivit acestuia, rolul medicinei şcolare ar trebui să fie „de prevenţie”. Asta în ciuda faptului că în România sunt doar 1.500 de medici şcolari la nivel naţional, iar cadrele didactice susţin că nevoia de asistenţă medicală în unităţile de învăţământ este stringentă.
„Doctorii din unităţile de învăţământ, care văd copiii câteva luni, nu trebuie dublaţi în activitate de medicii de familie, care îi au în supraveghere tot anul”, a explicat Adrian Pană, potrivit Mediafax.
Potrivit acestuia, medicina şcolară se aderesează copilului sănătos din unităţile de învăţământ.
„Ştiu că în 10% din cazuri medicina şcolară are şi rol curativ. Dar, revin: rolul medicului şcolar este esenţial în prevenţie. Trebuie să discutăm cu Ministerul Educaţiei, ca să nu dublăm activitatea medicului de familie cu a celui şcolar”, a spus secretarul de stat din Ministerul Sănătăţii, la dezbaterea publică privind proiectul de modificare a Legii sănătăţii şi cel privind pachetul de servicii de bază.
De altfel, a punctat acesta, nici nu se pune problema ca asistentele medicale sau medicii şcolari să fie disponibilizaţi.
Un medic în şapte şcoli
Declaraţiile secretarului de stat vin în contextul în care oricum, la nivel naţional, există puţin peste 1.500 de medici şcolari şi în jur de 2.000 de asistente, în condiţiile în care cifrele ar trebui să fie duble. Pe de altă parte, dascălii atrag atenţia că în lipsa cadrelor medicale, „sunt legaţi de mâini şi de picioare” atunci când un elev se accidentează sau i se face rău în clasă. În astfel de situaţii, singura soluţie este să-i cheme pe părinţi să-şi ducă micuţii la cel mai apropiat spital.
Reţeaua de medicină şcolară,