După săptămâni întregi de agonie şi semne de întrebare, privatizarea CFR Marfă a eşuat. Într-o ţară normală, un eşec ce priveşte una dintre cele mai mari companii de stat cu aproximativ 8.000 de angajaţi s-ar fi lăsat cu demisii la cel mai înalt nivel.
Nu şi la noi! În funcţie de punctajul primit şi de strategia de comunicare, fiecare a găsit câte un ţap ispăşitor. Ministrul Ramona Mănescu a pasat răspunderea către secretarul de stat Cristian Ghibu care a semnat contractul de privatizare şi premierul Victor Ponta, cu veselia sa caracteristică, a dat vina pe preşedintele Băsescu şi pe „jurnaliştii băsişti”.
După demiterea lui Fenechiu urmare a verdictului primit în Justiţie, premierul Victor Ponta, care s-a autodesemnat interimar la Transporturi, nu mai ştia cum să paseze pisica CFR Marfă în curtea Cotrocenilor via CSAT. A cerut aiurea avizul acestei instituţii, ca să mai treacă timpul şi interimatul său la Transporturi, nu care cumva să îşi asume răspunderea pentru privatizare şi să îşi lege numele de un eventual eşec. Duminică, doar cu câteva ore înainte de anunţul oficial al eşecului privatizării, premierul Ponta a dat vina din nou pe şeful statului, spunând că „funcţionarii sunt temători” "după ce preşedintele a dat ordin să fie luaţi toţi de DNA".
Ieri, prezent la Iaşi la prăznuirea Sfintei Parascheva, Ponta a avut un dialog cu jurnaliştii demn de piesele lui Eugen Ionescu pe care îl puteţi citi integral şi pe site-ul Guvernului:
"Reporter: Cine își asumă dacă privatizarea este un eșec?
Victor Ponta: Păi, eu îmi aduc aminte că foarte mulți jurnaliști băsiști ”țipau” că să nu dăm CFR-ul, că e o catastrofă dacă dăm CFR-ul. (...) Deci, dumneavoastră ce ziceți să-l dăm sau să nu-l dăm?
Reporter: Nu, eu vă întreb dacă eșuează această privatizare cine își asumă?
Victor Ponta: Dar ce înseamnă ”eșuează”?
Reporter: Dacă nu se fin