"Trebuie să vedem dacă Guvernul era pregătit şi pentru acest scenariu, dacă a avut un plan de back-up"
Augustin Hagiu, consultant în transporturi a declarat, pentru Curierul Naţional că privatizarea ar fi fost un moment important pentru CFR Marfă, deoarece operatorul ferioviar de stat ar fi avut nevoie de o schimbare, dar această schimbare să vină şi în alt mod. "CFR Marfă are o piaţă bună în România. Are oportunităţi de dezvoltare. Dar este nevoie de un management competent şi eficient care să lucreze în interesele companiei. CFR Marfă trebuie să iasă de sub tutela Ministerului de Transporturi, trebuie să scape de sfera politicului. Acum, stau şi mă gândesc dacă s-a vrut cu adevărat privatizarea sau au vrut să arate că se încearcă ceva", a afirmat acesta.
Augustin Hagiu consideră eşecul nu constă doar în neprivatizarea CFR Marfă, în cazul în care acest lucru se confirmă, fiind mult mai multe aspecte legate de acest demers şi de activitatea transportatorului feroviar din ultima perioadă. "Eşecul nu ar consta doar în neprivatizarea CFR Marfă. Sunt multe aspecte care nu sunt aduse în discuţie, despre drama CFR Marfă. Un prim aspect ar fi acela că s-a pierdut foarte mult timp, aproape 7 luni, cu acest proces de privatizare timp în care problemele CFR Marfă s-au adâncit. A fost o perioadă în care agonia CFR Marfă a fost prelungită", a declarat fostul preşedinte al Federaţiei Operatorilor Rutieri de Transport din România (FORT).
Consultantul în transporturi a explicat că nu ar fi un eşec neprivatizarea pentru că s-ar fi creat monopol pe piaţa de transport de marfă feroviar din România, iar cu GFR singurul client al CFR Infrastructură s-ar fi creat un dezechilibru în ceea ce priveşte costurile de operare a infrastructurii feroviare. "Un aspect foarte important despre care nu s-a vorbit până acum este cel că, în prezent GFR este cel mai mare client